Leveransvillkor & Returvillkor

Vår ambition är att göra er köpprocess hos oss så enkel och säker som möjligt och vi använder oss därför av följande villkor.
Har ni synpunkter eller förslag på alternativ och lösningar hör gärna av er till oss så att vi kan ta del av dem och bli ännu bättre.

Ångerrätt och Öppet köp
Enligt distansavtalslagen har Du som konsument full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, detta gäller inte näringsidkare.

Ångrar Du ditt köp och vill returnera en produkt får Du själv stå för frakten.

Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella prislappar och skyddspapper och plastpåsar.
Vid köp av produkter med låda gäller detta även själva lådan.
Tejpa därför inte returetiketter eller annat direkt på lådan, returnerar du lådan i skadat skick debiterar vi dig 150:- för lådan och en returhanteringsavgift på 250:-.
I de fall vi måste ersätta plastpåsar, kartonger eller annat inneremballage, paketera om produkten eller funktionstesta den tar vi ut en fast returhanteringsavgift med 250:-.

Vid retur ska ni alltid kontakta oss på info@pmrnordic.se innan paketet skickas.

Vi godkänner endast returer som levereras till vårt lager, skickar ni ett paket för avhämtning hos postombud debiterar vi de extrakostnader som uppstår för oss.
Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav mottages ej.

Vill ni använda oss av vårt avtal med DHL tar vi ut en kostnad på returfrakt med 149:- och ni kontaktar oss då på info@pmrnordic.se så mailar vi en fraktetikett. Klistra på den förbetalda fraktetiketten på ditt paket. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter vi in köpesumman på ditt konto med eventuella kostnader avdragna.

Du kan dock bli skyldig att ersätta oss för varans värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris.

För icke uthämtade beställningar som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 10% av värdet dock minst 250kr.

Alla returer skickas till PMR Nordic AB, Malmgatan 7, 703 54 ÖREBRO. Paket som skickas till vårt kontor/postadress i Vega debiteras med en extrakostnad för frakt till vårt lager i Örebro.

Strul med leveransen
Om en försändelse inte anländer till dig så hör av dig till oss via e-mail så kan vi börja spåra upp försvunnet gods direkt. Du kan även själv spåra ditt gods på DHLs hemsida. Fyll bara i trackingnumret Du fått av oss i ditt leveransbesked. Skulle varan däremot komma fram i skadat skick så måste Du ställa till en scen på Ditt utlämningsställe och anmäla det där. Är skadan av den där dolda sorten och inte blir tydlig förrän Du kommer hem så gör Du som vid reklamation (se ovan).

Ej uthämtad vara

Det verkar för oss helt otroligt, men om Du av någon outgrundlig anledning får för Dig att inte hämta ut beställd vara, så sänds paketet i retur till oss av fraktbolaget. Denna kostnad, för närvarande 10% av ordervärdet dock minst 250 SEK.