Köp & Leveransvillkor

Vår ambition är att göra er köpprocess hos oss så enkel och säker som möjligt och vi använder oss därför av följande villkor.
Har ni synpunkter eller förslag på alternativ och lösningar hör gärna av er till oss så att vi kan ta del av dem och bli ännu bättre.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du våra köpvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.  Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.

Vi erbjuder följande betalsätt:

1. Faktura
2. Delbetalning
3. Kortbetalning
4. Direktbetalning

SE_invoice_badge_std_blue

1. Faktura

Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Det innebär att betaltiden räknas 14 dagar från den dagen då varan lämnar vårt lager och kunden erhåller ett leveransbesked till angiven mejladress. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Pappersfaktura kan väljas efter slutfört köp mot en portokostnad på 8 kr.

Vår fordran överlåts till vår samarbetspartner Klarna AB, som i sin tur vidareöverlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Observera att det är väldigt viktigt att betalning sker till Nordeas bankgironummer eller plusgironummer som står angivet på fakturan.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att ta en kreditupplysning genom Klarna AB. Den påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. Kunden ges genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera köpet omgående. Om kredit inte beviljas kan man välja ett annat betalningssätt (kortbetalning, direktbetalning eller förskottsbetalning) alternativt kontakta Klarna.

Beställningar mot faktura skickas till din folkbokförda adress och endast till personer som uppger korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% plus gällande referensränta (där referensräntan sätts halvårsvis av Riksbanken). Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer. Ett inkassokrav medför inte någon betalningsanmärkning, men däremot kan efterföljande åtgärder medföra betalningsanmärkning om inte betalning sker eller ärendet avskrivs.

Du kan gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.

SE_account_badge_std_blue

2. Delbetalning

Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Observera att du när som helst kan betala hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Om du har valt att betala med faktura men ångrar dig och vill ändra till delbetalning med Klarna konto går det bra. Delbetala enligt informationen på din faktura eller kontakta Klarna för mer information. Har du handlat i flera olika nätbutiker som erbjuder Klarna konto samlas dina köp på en och samma faktura. En aviavgift om 29 kr tillkommer per månadsfaktura. Fakturan skickas per post i mitten av månaden. För delbetalning via Klarna gäller årsränta om f.n. 19,90%. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

payment-method-200

3. Kortbetalning

Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar all hantering av data i den kassalösning vi använder. För företag sker kortbetalning via PayEx som också är certifierad enligt säkerhetskrav PCI-DSS. All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och PayEx är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.

payment-method-100

4. Direktbetalning

Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.

För företagsbeställningar samarbetar vi med PayEx för både kortbetalningar och direktbetalningar via bank. Samma säkerhetsrutiner gäller vid direktbetalning som beskrivs vid kortbetalning ovan, så att du tryggt kan genomföra betalningen direkt via din egen bank.

Ångerrätt och Öppet köp

Enligt distansavtalslagen har Du som konsument full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, detta gäller inte näringsidkare.

Ångrar Du ditt köp och vill returnera en produkt får Du själv stå för frakten.

Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella prislappar och skyddspapper och plastpåsar.
Vid köp av produkter med låda gäller detta även själva lådan.
Tejpa därför inte returetiketter eller annat direkt på lådan, returnerar du lådan i skadat skick debiterar vi dig 150:- för lådan och en returhanteringsavgift på 250:-.
I de fall vi måste ersätta plastpåsar, kartonger eller annat inneremballage, paketera om produkten eller funktionstesta den tar vi ut en fast returhanteringsavgift med 250:-.

Vid retur ska ni alltid kontakta oss på info@pmrnordic.se innan paketet skickas.

Vi godkänner endast returer som levereras till vårt lager, skickar ni ett paket för avhämtning hos postombud debiterar vi de extrakostnader som uppstår för oss.
Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav mottages ej.

Vill ni använda oss av vårt avtal med DHL tar vi ut en kostnad på returfrakt med 149:- och ni kontaktar oss då på info@pmrnordic.se så mailar vi en fraktetikett. Klistra på den förbetalda fraktetiketten på ditt paket. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter vi in köpesumman på ditt konto med eventuella kostnader avdragna.

Du kan dock bli skyldig att ersätta oss för varans värdeminskning om varan har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris.

För icke uthämtade beställningar som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 10% av värdet dock minst 250kr.

Alla returer skickas till PMR Nordic AB, Malmgatan 7, 703 54 ÖREBRO. Paket som skickas till vårt kontor/postadress i Vega debiteras med en extrakostnad för frakt till vårt lager i Örebro.

Reklamationer

Även här vill vi att Du kontaktar oss via e-mail först på info@pmrnordic.se.  Vi inspekterar självfallet alla varor innan vi levererar, men visar sig produkten ändå vara skadad, defekt eller på annat sätt inte alls motsvara produktbeskrivningen, så vill vi att Du meddelar oss så fort som möjligt. Vi skickar dig en retursedel med ett adresskort som Du klistrar på ditt paket. Godkänns din reklamation så ersätter vi självklart varan eller, i de fall det är möjligt, lagar produkten.  Ibland går det inte att ersätta varan och vi betalar då ut köpesumman inom 30 dagar. Vid eventuella tvister så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vi löser inte ut gods som skickas till oss mot postförskott, efterkrav eller som ska hämtas hos ombud, Alla returer skickas till PMR Nordic AB, Malmgatan 7, 703 54 ÖREBRO. Paket som skickas till vårt kontor/postadress i Vega debiteras med en extrakostnad för frakt till vårt lager i Örebro.
Kund informeras härmed att ta del av de skötselråd som bifogas dels av oss samt de eventuella råd och den information som respektive leverantör bifogar sina produkter.

Strul med leveransen

Om en försändelse inte anländer till dig så hör av dig till oss via e-mail så kan vi börja spåra upp försvunnet gods direkt. Du kan även själv spåra ditt gods på DHLs hemsida. Fyll bara i trackingnumret Du fått av oss i ditt leveransbesked. Skulle varan däremot komma fram i skadat skick så måste Du ställa till en scen på Ditt utlämningsställe och anmäla det där. Är skadan av den där dolda sorten och inte blir tydlig förrän Du kommer hem så gör Du som vid reklamation (se ovan).

Ej uthämtad vara

Det verkar för oss helt otroligt, men om Du av någon outgrundlig anledning får för Dig att inte hämta ut beställd vara, så sänds paketet i retur till oss av fraktbolaget. Denna kostnad, för närvarande 10% av ordervärdet dock minst 250 SEK.

Reservation

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att en artikel utan förvarning kan utgå ur sortimentet. T. ex kan en artikel sälja slut innan lagersaldot hunnit uppdaterats på webbshoppen. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. RGB är ju lite begränsat! Vi reserverar oss även för eventuella prisändringar och korrekturfel.
Samtliga våra priser anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.

Personuppgifter

Nackmassage.se är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas, dels för att du skall kunna handla hos oss och dels för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss via e-mail info@pmrnordic.se Enligt lag måste du godkänna att vi sparar dessa uppgifter om Dig, vilket Du samtycker till genom att fullgöra ett köp hos oss.

3 års Garanti enligt Svensk konsumentlagstiftning

Vi har tre års reklamationsrätt på samtliga produkter enligt Svensk konsumentlagstiftning med Lagstadgade rättigheter utan ytterligare kostnad, garantin för batterier är 6 månader då det är en förbrukningsvara.
Vår ettåriga begränsade garanti Ingår utan extra kostnad, för utökad information om vår begränsade garanti hänvisar vi till garantivillkoren.
Garantin gäller inte för onormalt slitage. Produkter som används i näringsverksamhet har utökad garanti i 6 månader.

Sammanfattning av svensk konsumentlag

Dina konsumenträttigheter enligt svensk konsumentlagstiftning gäller tillsammans med, och utöver, dina rättigheter enligt vår ettåriga begränsade garanti.

Enligt svensk konsumentlagstiftning kan konsumenten välja att få defekta varor eller varor som inte överensstämmer med köpekontrakten reparerade eller ersatta utan kostnad. Om en reparation eller byte inte är möjligt eller innebär en orimlig kostnad eller börda för säljaren kan konsumenten välja att få prisavdrag eller att avbryta kontraktet och lämna tillbaka produkten i utbyte mot en fullständig återbetalning, förutsatt att felet har väsentlig betydelse för konsumenten och att produktens värde inte har minskat på grund av konsumentens åtgärder. Säljaren bär det huvudsakliga ansvaret att tillhandahålla en lösning om ett anspråk är giltigt. Konsumenten kan göra anspråk mot oss om varorna köptes från oss eller om tredje part saknar medel eller slutat sälja varor. Dessa rättigheter gäller tre år från leveransen av varorna och konsumenten måste meddela säljaren inom en rimlig tid efter att felet har upptäckts. Dessa tidsbegränsningar gäller inte när säljaren visat kraftig vårdslöshet, bryter mot god tro eller om felet bryter mot lagstadgat försäljningsförbud eller ett markant bristfälligt säkerhetsfel.

Enligt svensk konsumentlagstiftning förutsätts det att defekta varor eller varor som inte överensstämmer med köpeavtalet som upptäcks inom 6 månader från leveransen förekom vid leveranstiden. När de 6 månaderna har upphört ändras normalt bördan att bevisa defekta varor eller varor som inte överensstämmer med säljavtalet till konsumenten.

Gå till webbplatsen European Consumer Centre på http://www.konsumenteuropa.se om du vill veta mer om svensk konsumentlagstiftning. 
EU:s tvistlösningssida, också kallad ODR (Online Dispute Resolution) https://ec.europa.eu/odr