Yoga massage roll, grön

0717880238514

Ny produkt

En Yogamassage roller fungerar som så att man rullar en utvald muskel eller ”trigger punkt” på kroppen med Yoga massagerollern och på så sätt masserar och lägger tryck på muskulaturen.

Mer detaljer

76 objekt

595,00 kr Inklusive moms

1.6 kg
Leverans: 1 till 3 dagar

Mer information

Vad är Yoga massage rolling?
Man kan säga att Yoga massage rolling är en typ av själv-massage som stretchar muskler och senor, släpper på muskelspänningar samt löser upp ärrvävnader. En Yogamassage roller fungerar som så att man rullar en utvald muskel eller ”trigger punkt” på kroppen med Yoga massagerollern och på så sätt masserar och lägger tryck på muskulaturen. Genom att applicera tryck på specifika punkter på kroppen har du möjlighet att hjälpa till vid musklernas återhämtning och hjälpa tillbaka dem till sin normala funktion. Normal funktion innebär att dina muskler är elastiska, friska, och redo att prestera på ett ögonblick.

Hur fungerar en Yoga massage roller?
Yoga massage rolling är en typ av ”Self Myofascial Release”, eller ”SMR” som de senaste åren tagit resan från en mystisk teknik använt enbart av elitidrottsmän, tränare och terapeuter till att bli omåttligt populär hos människor på alla nivåer av träning och motion. Det ökar även blodcirkulationen och vilket gör musklerna mjukare. En starkt växande målgrupp är personer som sitter ned mycket i sitt arbete och får problem med nacke, axlar och rygg. Här kan 30-45 minuter med Yoga massage rolling-övningar i veckan ge fantastiska resultat. En Yoga massageroller används för att öka rörligheten och ge mjukvävnadsterapi till kroppen. Effekter på kroppen liknar de efter en djup vävnadsmassage och hjälper till att förebygga skador. Många atleter och idrottsmän ser även en förbättring av prestanda sedan de börjat använda Yoga massage rolling i deras återhämtning då den ger ökad flexibilitet och minskade muskelspänningar.

Hur använder man en Yoga massage roller?
Är man ny på yoga rolling är best practise att starta med kortare rullningar på ett område kring 10 cm och helt enkelt hitta och trycka på ”trigger punkter” som ömmar. Det är viktigt att komma ihåg att yoga rolling kan vara smärtsamt om man är ovan eller väldigt spänd. Det är även vanligt att se lite blåmärken efter att ha använt yoga rollern men ju mer man använder den ju mindre ont gör det. Man kan rulla med yoga rollern på ut/in/fram- och baksida lår, rumpa, nacke, rygg, lästen och vader. Vanligtvis rullar man på ett område långsamt fram och tillbaka och hittar man ömma punkter (triggerpunkter) kan man hålla där i 30 sek-1 minut för att få spänningarna att släppa och lägga sig. 

Färgavikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att återgivningen kan variera på olika bildskärmar.